Kolegium Kujawskie X.X. Sal. w Aleksandrowie Kujawskim

Dzienniczek el. - aplikacja mobilna:

Logowanie

Translator

Polish Belarusian Chinese (Traditional) Czech Dutch English French German Hebrew Irish Italian Lithuanian Norwegian Portuguese Russian Slovak Spanish Swedish Ukrainian Yiddish

Odwiedziło nas

1561
Odsłon artykułów:
1194986

Odwiedza nas 31 gości oraz 0 użytkowników.

Odwiedziliśmy stolicę w 100-tną rocznicę Niepodległości Polski

Chłodnym, listopadowym porankiem, a dokładniej 7 listopada 2018 r. klasa VIII B wraz z kilkoma osobami z klas podstawowych i gimnazjalnych pod opieką p. wicedyrektor Moniki Chojnackiej, p. Joanny Monety oraz p. Krystyny Skutnik-Dorockiej wyruszyła w podróż do Warszawy.

Zaraz po przyjeździe do stolicy odwiedziliśmy Centrum Nauki Kopernik. Można tam było osobiście przeprowadzać eksperymenty fizyczne i chemiczne, rozszerzyć również wiedzę z zakresu biologii, astronomii czy techniki. To idealny przykład nauki poprzez zabawę. Około godziny 15:30 wybraliśmy się na spacer po warszawskich Łazienkach Królewskich. Towarzyszyła nam słoneczna pogoda. Obejrzeliśmy pomniki takich osób jak Henryk Sienkiewicz, Fryderyk Chopin i Józef Piłsudski. Podziwialiśmy też piękny Pałac na Wodzie. Po obiadokolacji w restauracji hotelowej udaliśmy się do kina IMAX na seans filmowy.
            Następny dzień był bardzo słoneczny. Zaczęliśmy go od śniadania i spaceru wraz z przewodnikiem po Starym Mieście. Ten spacer dostarczył nam wielu wiadomości na temat historii naszej stolicy.
            Po wyczerpującym spacerze i odwiedzeniu Grobu Nieznanego Żołnierza, przy którym mieliśmy okazję zobaczyć zmianę warty, udaliśmy się do Muzeum Historii Żydów Polskich ,,Polin”. Przybliżyło nam ono kulturę, tradycję i zwyczaje Żydów.
            Na obiad pojechaliśmy do popularnej warszawskiej galerii ,,Złote Tarasy”. Mieliśmy tam czas na odpoczynek.
            Ostatnią atrakcją w Warszawie było Muzeum Powstania Warszawskiego, dzięki któremu dokładnie poznaliśmy tragiczną historię wydarzeń z 1944 r. Mieliśmy okazję wysłuchać historii bitwy z ust samych powstańców na nagraniach wideo. Dało nam to dużo do myślenia. Obejrzeliśmy również zniszczoną stolicę z okresu II wojny światowej z lotu ptaka. Widzieliśmy też wiele eksponatów z dawnych lat np. starą broń i inne pamiątki powstańców.
            Podczas wycieczki nasza wiedza o historii Polski została znacznie poszerzona. Zintegrowaliśmy się i spędziliśmy razem cudowne chwile!