Kolegium Kujawskie X.X. Sal. w Aleksandrowie Kujawskim

Dzienniczek el. - aplikacja mobilna:

Logowanie

Translator

Polish Belarusian Chinese (Traditional) Czech Dutch English French German Hebrew Irish Italian Lithuanian Norwegian Portuguese Russian Slovak Spanish Swedish Ukrainian Yiddish

Odwiedziło nas

1532
Odsłon artykułów:
1153361

Odwiedza nas 41 gości oraz 0 użytkowników.

Wakacyjna, niezapomniana przygoda.

Dla wielu z nas wakacje to już etap zamknięty, ale na pewno nie dla naszej ,,szczęśliwej jedenastki”, która nadal wspomina wakacyjną przygodę w Grecji. 5 sierpnia uczniowie naszej szkoły pod opieką ks. dyrektora już po raz drugi skorzystali z ofert biura podróży EuroTours i wyjechali do słonecznej Grecji.

Zanim jednak tam dotarliśmy mieliśmy bardzo ciekawy postój, podczas którego, wraz z panią przewodnik, zwiedzaliśmy malownicze miasto, którym jest Budapeszt. Gdy następnego dnia dotarliśmy do celu naszej podróży, małego miasteczka Korinos w zatoce morza Egejskiego, nie brakowało wrażeń. Jak wiadomo, Grecy czasu nie liczą, wszystko mogą przecież zrobić jutro, co dla nas było trudne do zrozumienia, lecz powoli my sami zaczęliśmy się nie przejmować czasem. Podczas naszego pobytu plażowaliśmy, pływaliśmy w morzu, doświadczyliśmy greckiego słońca, ale nie obyło się bez zwiedzania. Już trzeciego dnia wybraliśmy się na wycieczkę, podczas której mieliśmy możliwość zobaczenia meteorów, czyli średniowiecznych klasztorów zbudowanych na wierzchołkach skał, które w XIV wieku wybudowali prawosławni mnisi. Tego samego dnia nasz wesoły autokar zawędrował na ,,mistyczna górę” czyli Górę Olimp, gdzie chociaż przez chwile mogliśmy poczuć się jak greccy bogowie. Następnego dnia odbyła się wycieczka do miejsca, które będąc w Grecji trzeba odwiedzić, a mowa tu o stolicy tego kraju, czyli o Atenach, gdzie pod okiem pani przewodnik zwiedzaliśmy Akropol, zobaczyliśmy Panteon i poznawaliśmy ciekawą historie tego miejsca. Jak to mówią, co za dużo to nie zdrowo, wiec by trochę odpocząć od ciekawych miejsc i ich historii wybraliśmy się do aquaparku WaterLand gdzie cały dzień spędziliśmy zjeżdżając z ciekawych i czasem strasznych zjeżdżalni wodnych. Gdy już nasz czas w Grecji dobiegał końca wybraliśmy się na rejs statkiem, podczas którego mieliśmy czas do odpoczynku na rajskiej plaży, a następnie odwiedziliśmy piękną wyspę Skiathos, podziwialiśmy piękne i niezapomniane widoki. Na statku mieliśmy huczna zabawę i naukę zorby, niestety delfinów nie zobaczyliśmy, ale te widoki wszystko nam wynagrodziły. Gdy już przyszedł czas żegnać się z Grecją każdy z nas uronił chociażby jedna łezkę. Ale to nie był koniec naszych przygód, podczas powrotu spotkała nas niemiła niespodzianka, ponieważ na granicy Serbsko-Węgierskiej spędziliśmy osiem godzin w korku, co było ciekawym doświadczeniem. Ostatni dzień naszych wakacji spędziliśmy na basenach termalnych w Budapeszcie a wieczorem przyszedł czas na żegnanie się z osobami, które poznaliśmy podczas tych pięknych dwóch tygodni.
To dla każdego z nas była niezapomniana przygoda, którą wspominamy do dziś. Mamy nadzieje że w następnym roku także uda nam się wyjechać w jakieś ciekawe miejsce i jeżeli ktoś z was zastanawia czy nie pojechać z nami to z całego serca polecamy.